Dovleacul-sursa de vitamine pe timpul iernii

Dovleacul-sursa de vitamine pe timpul iernii

Cu toate că dovleacul a fost mult timp recunoscut drept o sursă importantă de carotenoizi, doar recent, studiile au descoperit cât de fanstastic este dovleacul de iarnă, atunci când vine vorba de antioxidanți.

Pentru inceput, trebuie să facem diferența între dovlecel si dovleac. Dovleacul de iarnă are interiorul portocaliu și coaja este foarte tare, spre deosebire de dovlecei și zucchini, care au coaja subțire și conținut alb spre verde.

Pentru unele grupuri de participanți la studiu, dovleacul s-a dovedit a fi sursa primară de hrană alfa-caroten și beta-caroten în întreaga dietă! Pentru luteină, zeaxantină și beta-criptoxantină (alte trei carotenoide care susțin sănătatea) dovleacul, de asemenea, este printre primele trei surse alimentare în mai multe studii.

Semințele dovleacului de iarnă sunt o gustare excelentă.  Puneți deoparte semințele din dovleac și prăjiți-le la aproximativ 75 ° C în cuptor timp de 15 -20 de minute. Prin prăjire, pentru un timp relativ scurt, la o temperatură scăzută, semințele iși păstrează uleiurile sănătoase. Acidul linoleic (acid gras polinesaturat omega-6) și acid oleic (același acid gras mononesaturat, care este din belșug în uleiul de măsline) reprezintă aproximativ 75% din grasimea care se gasește in semințele de dovleac.

Ne gândim la dovleac ca fiind foarte amidonos față de alte legume-aproximativ 90% din totalul caloriilor sale provin din carbohidrați și aproximativ jumătate din acești carbohidrați au amidon în compoziția sa. Cu toate acestea, cercetările recente au arătat clar că amidonul nu este identic in toate cazurile, iar conținutul de amidon în cazul dovleacului aduce împreună cu el unele beneficii cheie pentru sănătate. Mulți dintre carbohidrați provin din polizaharide găsite în pereții celulelor. Aceste polizaharide includ pectine-polizaharide, special structurate, care, în cazul dovleacului includ adesea lanțuri speciale de acid D-galacturonic numit homogalacturonă. Un număr tot mai mare de studii pe animale acum arată că aceste componente legate de amidon din dovleacul de iarnă sunt antioxidante, anti-inflamatorii și au proprietăți anti-diabetice și de reglare a insulinei.

 

Conținutul de unic carotenoide al dovlecilor presupun o mare cantitate de antioxidanți, dar si de vitamina C  (aproximativ o treime din valoarea zilnică în fiecare ceașcă) și o cantitate foarte bună de mangan minerale antioxidante, de asemenea. Cercetări recente au arătat că polizaharidele peretelui celular găsite în dovleac posedă de asemenea proprietăți antioxidante, așa cum fac unii dintre fitonutrienții fenolici.

Chiar dacă dovleacul nu ar trebui să fie tratat ca un aliment bogat în grăsimi, aceasta conține într-adevăr grăsimi, inclusiv anti-inflamatorii omega-3. O cană de dovleac copt vă va oferi aproximativ 340 de miligrame de grăsimi omega-3 sub formă de acid alfa-linolenic (ALA). În timp ce această sumă este doar aproximativ o treime la fel de mare ca și concentrația de ALA găsite în „cel mai bun dintre cele mai bune”alimente vegetale cu omega-3 , cum ar fi nucile, este încă o sumă valoroasă fiind asigurată de un produs alimentar scăzut de grăsime.

O a doua zonă cu potențial ridicat pentru sănătatea noastră al dovlecilor  este reglementarea cantității de zahăr din sânge și prevenirea diabetului de tip 2. Avem deja dovezi în studiile pe animale care arată o îmbunătățire a zahărului din sânge și reglarea insulinei după administrarea de polizaharide ale peretelui celular din dovleac si alte alimente din familia Cucurbita.

Pentru a păstra proprietățile nutritive, gătiți dovleacul la cuptor la foc mic. Nu numai ca este extrem de sănătos și sățios, dar este si foarte gustos. Puteți foarte ușor înlocui prăjiturile cu dovleacul copt, dulce și aromat. Pentru un gust mai intens, puteți adăuga deasupra zahăr vanilat, scorțișoară sau chiar puteți mărunți un baton de vanilie. Poftă bună!

Print Friendly, PDF & Email
No comments yet.

Lasă un răspuns